Vrátite sa oddýchnutí z dovolenky ale po prekročení hraníc na vás padne depresia. Ste opäť doma, ráno musíte vstávať do práce, a celý kolobeh povinností na vás padne ako balvan. Niekedy sa dokonca po prvých dňoch v bežnej realite cítite unavenejší, než keď ste odchádzali na dovolenku. Váš organizmus si zvykol na pomalšie tempo, a to bežné sa vám zdá zrazu príliš rýchle. Máme pre vás niekoľko tipov, aby ste sa po návrate z dovolenky nezbláznili. Nie je dôležité, aby vám dlho vydržalo pekné opálenie, ale hlavne dobrý pocit.

1. Hladké pristátie

Najmä po dlhšej dovolenke sa vystavíte prudkému šoku, ak hneď vhupnete do pracovných povinností. Najvodnejšie je byť doma už pár dní pred návratom do práce. Radšej dovolenku o 2-3 dni skráťte. Lepšie si potom zvykne aj telo, ale najmä myseľ.  A navyše stihnete aj to, na čo ste pred dovolenkou nemali čas.

2. Pokračujte menšími výletmi

Naplánujte si menšie výlety na najbližšie obdobie, pokojne aj na niektoré dni v týždni po práci. Ak neviete kam ísť, vyberte sa do kina, na dobrú večeru, na koncert, či len tak na prechádzku. Vždy večer sa síce vrátite domov, ale budete sa stále mať na čo tešiť. Navyše pridáte k dovolenke ďalšie zážitky a návrat nebude mať takú horkú príchuť.

3. Nové je dobré

Na dovolenke máme väčšinou dosť času premyslieť si veci, ktoré by sme v našom bežnom živote chceli zmeniť. Dobré je vybrať si jednu vec, ktorej by ste sa chceli po návrate domov venovať a naozaj to skúsiť. Otestujte napríklad nejaký šport. Budete mať v živote niečo nové, na čo sa zameriate, a nebudete mať čas premýšľať, ako veľmi vám leňošenie na pláži chýba.

4. Vybalenie neodkladajte

Venujte jeden deň po návrate dôkladnému vybaleniu kufrov a uprataniu vášho domova. Nie je nič horšie, ako ešte dva týždne po dovolenke prekračovať do polovice vybalené kufre a pozerať sa na neporiadok, ktorý nemáte kedy upratať. Ľahšie sa vám bude vracať z práce do čistučkého voňavého domova.

5. Do práce najskôr v utorok

Psychike človeka veľmi pomôže, ak sa vyhnete pondelkovému zhonu. Rovnako pozitívne na nás pôsobí, ak vieme, že nám do víkendu zostáva len pár dní. Preto je vhodné začať podovolenkový pracovný týždeň najskôr v utorok (samozrejme, ideálne v piatok 🙂 ).

6. Odstráňte to, čo vás ubíja

Sú aj prípady, keď máme po dovolenke depresiu kvôli tomu, že sa vrátime do života, kde nám niektoré veci prekážajú a my im musíme opäť čeliť. Môže to byť napríklad práca, nevyriešené vzťahy, nespokojnosť s vlastným výzorom či životosprávou. Od týchto problémov môžeme síce na pár týždňov utiecť, ony však nezmiznú a po návrate si nás počkajú. Je dôležité si to uvedomiť a dôkladne zvážiť, aké by mohlo byť riešenie, aby sme sa cítili lepšie.

7. Čo sa dialo, kým som tu nebol

Niektorí ľudia trpia obavami, že kým boli preč, stalo sa v práci niečo naozaj podstatné. Dokonca sa nájdu aj takí, ktorí aj na dovolenke myslia na to, čo sa práve v práci deje, či niečo nezmeškali, alebo či nie sú nejaké problémy, ktoré sa ich týkajú. Ak ste aj vy podobný prípad, skúste si predtým, ako pôjdete po návrate z dovolenky do práce, nájsť čas na prezretie e-mailov. Zistíte tak zhruba, čo sa dialo a či je to niečo podstatné, na čo sa viete pripraviť a nebudete tak po príchode do práce zaskočení. Prípadne zavolajte kolegovi a zistite, čo je nové.

GIF

8. Suvenír do práce

Prineste si z dovolenky niečo pekné, čím si spríjemníte pracovné prostredie. Je to síce maličkosť, ale budete mať na očiach niečo nové, čo tam predtým nebolo.

9. Plánujte ďalšiu dovolenku

Nie je vôbec čudné, vrátiť sa z jednej dovolenky a hneď rozmýšľať nad druhou, hoci by ste na ňu šli aj o rok. Plánovanie a tešenie sa na dovolenku je jedna z jej častí, tak prečo s ňou nezahnať nepríjemné pocity po návrate do reality. Rozmyslite si, aké miesta by ste chceli navštíviť, pozrite si ceny a vyberte favoritov. Nemusíte nič dohadovať, ale aspoň budete mať pozitívny bod, na ktorý sa v prípade núdze môžete zamerať.

10. Nechcite stihnúť všetko v 1 deň

Prvý deň v práci a na vás sa valí hŕba úloh, ktoré treba splniť. Stanovte si priority a nesnažte sa všetko stihnúť v prvý deň. Dopadne to totiž tak, že budete v práci do večera a po oddýchnutí nebude ani stopy. Úlohy si rozložte na ďalšie dni a riešte len to najdôležitejšie.